onsdag 24 februari 2010

Gammal kodning rostar... ganska fort

Herregud, vad länge sedan det var jag bråkade med HTML! Jag har inte kodat hemsidor på år och dag, ja sedan den sorgligt eftersatta hemsidans glansdagar.... Påminner mig om att jag borde ta tag i den också, another to-do att lägga till på listan... Och samla alla gamla "dagböcker" och blogginlägg på samma sida.

Det ska jag göra, ska bara pilla lite till här. Och köra någa tvättmaksiner, snyta ur några fler liter snor, titta lite mer på OS, frosta av frysen och ja, just det, hämta barnen.

I morgon är en annan dag.

6 kommentarer:

Desiree sa...

Vad snyggt det blev! Jag antar att du har vana sedan tidigare av att fixa och trixa med HTML. Kul att kunna skräddarsy sin egen layout och slippa andvända någon av bloggers färdiga mallar som inte är så kul. Jättefint, du är ju superduktig.

Kram.

anna of sweden sa...

Trodde först att jag kommit fel ... Vad härligt med lite vårförändring. VÅR - hörde du? - förändring! :D

Jag är så sugen på att göra en bok av min blogg. Har du gjort det någongång?

kalaslotta sa...

Jättefint!

Anna, jag har funderat på det och vet att man kan göra det via vulkan.se...har själv försökt men fastnar när de vill att man "laddar ner" bloggen.

Hur i hela världen gör man det...???

Jag är HTML-analfabet...

Annika sa...

Anna, kolla blog2print.com! Jag vill boka ut min blogg också. Bara för egen skull och för ngn annan intressants skull. FATTA vad kul det vore...

Jenny, du är skitduktig! YOU go!! kan du inte komma upp till DC och lära mig. Det blir ju superfint!!!

Kram!

Taina sa...

Gud så duktigt. Jag har inte ens orkat tänka tanken på mallar och dylikt. Är så impad av dem som kan och vill. Måste nog kolla med sonen. Jag gillar hans lay out också. Han skriver inte så ofta dock, men kolla på mina länkar och Beccu.

Kramar!!

Jenny sa...

Desiree: Tack sa mycket! Nu har jag ju inte gjort grovlayouten sjalv, SA duktig ar jag inte, den hittade jag pa natet. Jag har bara pillat lite med farger och sma forandringar. Men forandring ar roligt! Kram!

Anna of Sweden: Ja, det grona kandes lite varigt sa dar! Vad roligt att du namner att printa ut din blogg till bok, jag har precis varit inne pa samma sak, och som Annika ocksa sager, kolla in blog2print.com, det verkar varken svart eller dyrt! Kram!

Kalaslotta: Jag tror pa blog2print.com, det verkar inte svart alls och man kan lagga till kommentarer och bilder bla. Jag tror jag ska prova dem!

Annika: Jag ar ocksa inne pa blog2go.com, beratta garna om du hinner fore, hur det blev, for jag lar sakert inte fa tummen ur pa ett tag, det dar med tid, du vet ;-). Kram!