söndag 29 juni 2008

Told ýa

Som sagt, sonen kan om han bara vill. I dag ville han och därmed var han blöjfri - och utan "olyckor", hela dagen. Minsann. Han meddelade till och med att han var kissnödig när han fortfarande hade nattblöjan på sig och sedan var det liksom bara smooth sailing hela vägen därifrån. Säkerligen var det väl "the potty treat" som lockade en hel del, vem vill inte ha godis när det inte ens är lördag, så lite fusk var det kanske, men nu tror jag vi fått honom på rätt väg och tänkande och då kan vi ju dra ner på belöningarna... varje liten, liten mikroskåpisk kissdroppe till exempel MÅSTE ju inte resultera i en godisbit ;-).

Tuta och kör, säger jag bara, nu packar vi ner ett mega lass med extrakläder till skolan på tisdag, så får vi se hur det går.

Annars har dagen idag ägnats åt huslig produktivitet. Jag har målat fondvägg i sovrummet (armarna höll, peppar peppar) och herr Dahlstrand har målat (oljat) teakstolar till uteplatsen. Med tanke på att ingetdera direkt var spontanprojekt (jag tror vi köpte färg till sovrummet i februari och stolarna kom i börja av april) så kändes det fantastiskt skönt att åtminstone kunna stryka dessa små projekt från den inte direkt korta "att-göra" listan. Nu är jag ivrig att ta mig an Elias rum härnäst med måleri. Där ska det bli marint tema, a la "New England style" med båtar, båttillbehör, rött, vitt och blått. Det har mamman bestämt ...

Inga kommentarer: