torsdag 28 april 2005

Torsdagsfunderingar

Väldigt viktiga frågor att ta ställning till just nu:
1. Ska jag flytta över de (nåja nästan) dagliga funderingarna till en blogg och överge dagbokslandet, efter mer än två år? Jag är så TRÖTT på att det alltid är "upptaget" där, när jag vill skriva, men vad ska jag då göra av mitt arkiv? Om jag slutar skriva där, försvinner ju mitt konto efter ett tag och jag tror varken att jag har tid eller ork att sitta och flytta över två år av gamla anteckningar... Gah!
2. Är texten på de dagliga funderingarna för stor för "alla andra" att läsa nu, när den är lagom för mig? Jag misstänker att det bara är min dator som är knäpp, men helt säker kan man ju aldrig vara...
3. Är nuvarande gästboken lika seg att ta sig in i för de 11 trogna läsarna, som det är för mig?
Jag är sugen på förändringar och uppdateringar här i västerled och ska man förändra så kan man lika gärna både förändra i grunden samt, förstås, förbättra. Så låt mig gärna veta!

I övrigt är det mest bara småfunderingar än så länge...

Dagen har avlöpt mycket ohändelserikt faktiskt, efter läkarbesöket i morse (och framför allt, efter att ÄNTLIGEN ha fått ätit "frukost" klockan halv tolv! Oj vad hungrig jag var!) så blev jag så trött, så trött, jag vet inte, men jag undrar om jag inte fick värsta blodsockerfallet, efter allt socker de petat i mig) att jag var tvungen att sova en timme, så det var skönt att Mathilda var i skolan. När hon sedan avhämtades så tog vi oss en liten tur till alltid lika köpvänliga Target där det inhandles både resebarnstol och "minitoasits" (eller vad man nu kallar en sån där liten extra sits, som man sätter på toastolen så att barn kan använda toaletten utan att se ut som om de håller på att ramla ner i den :-)) men framför allt; GUMMISTÖVLAR! Mathilda fick själv välja ut vilka hon ville ha och när hon väl gjort det, vägrade hon att ta av sig dem utan hade dem på sig hela vägen hem. Sedan invigdes de med gräsvattning (se dagens foto) och lyckan var nog i det närmaste fullkomlig för den minsta familjemedlemmen;-).

Inga kommentarer: