måndag 18 oktober 2004

Söndagsfunderingar

I dag ägnade jag lite datortid åt att
1) Småfixa och pula lite här och där på hemsidan (t.ex. har favoriterna både blivit uppdaterade OCH fått banners. Inte fy skam för att vara mig ;-)
2)fundera över saker och ting. En del lyckades jag klura ut alldeles på egen hand (som till exempel varför det stod att det var 37 dagar kvar till julafton på nelsonskans sidan... Jag funderade och hur jag än räknade på fingrarna fick jag det till att det nog visst var många fler dagar kvar. Tills jag slugade ut att det nog hade nånting att göra med att jag varit inne och pillat på datuminställningarna i min dator och därför var inne i november... Döh! Ibland blir jag väldigt trött på mig själv. ) och en del struntade jag tillsist i att fundera över utan resignerade inför det faktum att vissa saker är som de är och att det är egentligen inte spelar så stor roll om jag vet VARFÖR det är på ett visst sätt, så länge det fungerar. Övrigt funderande:

1. Blogande
Är det nån större skillnad på att blogga mot att bara skriva sin små dagliga funderingar så där i största allmänhet? Finns det nån anledning att skriva sina funderingar i "blogformat" mot att använda det gamla hederliga dagbokslandet? Jag är förvirrad! Och om blog stavas med ett "g", stavas då infinitiv och -:ande formen (vad nu det heter) med ett eller två "g"? Förklara för mig!
2. En egen matporrs-sida kanske
Läste hos Elin om mat-bloggar och blev sugen på att starta en egen liten avdelning på ämnet. Sagt och gjort, en alldeles pinfärsk mat-blog (! Jaja, jag vek mig och blev blogtrendig... Inte för att det egentligen spelade nån roll, mest för att det var kul att pröva nåt nytt format.) finns här. Ett nytt projekt som inte riktigt hittat sin stil och form än, men det kommer. Det kommer i alla fall bara att handla om mat.
3. Mathilda-sida
Vore det kanske kul att ha en helt egen sida till prinsessan? Orkar och hinner jag hålla igång en sådan? Jag funderar vidare
4. Jag vill lära mig photoshop.
Eller, egentligen behöver jag inte lära mig alltihop, jag vill lära mig hur man färglägger bara vissa delar av ett i övrigt svart/vitt kort. Det vill jag lära mig... Nån som kan??

I övrigt har den här helgen bara gått fortare än fortast. Det borde vara lördag i dag, känns det som, men det är det tyvärr inte. Det är dessutom faktiskt måndag, för det är efter midnatt, jag har suttit uppe ALLDELES för länge och blog...(g?)at ;-). Så går det när man av nån anledning har blivit nattuggla.

Sammanfattning av den korta helgen: I fredags var vi ute och "firade" min intervju med en jättegod middag (får jag nog skriva lite om på den nya matporrs-sidan. Där det hör hemma.) med K och J, vilket som vanligt var väldigt trevligt. I lördags gjorde vi inte ett endaste dugg känns det som, mer än att vi tog en lång härlig promenad och sedan tog det lugnt resten av dagen (herr Dahlstrand tog med sig prinsessan på zoo och lämnade mig i lugn och ro i ett par timmar.) och grillade fajitas till middag. I dag hade jag en oemotståndlig lust att shoppa och spendera pengar, men eftersom jag (i nämnd ordning) varken fick 1) köpa ett nytt hus ("men älskling vi behöver bara låna si så där en miljon dollar") 2) en ny bil ("En Lexus SUV, du älskling, en liten bara...") ELLER 3) en dyr semester till Hawaii, så fick jag nöja mig med att åka och handla mat, vilket inte alls var lika kul, men definitivt mer nödvändigt. Sedan ägnades eftermiddagen mest åt matlagning och så hade vi herr Dahlstrands chef med familj över på middag. Jättetrevligt, men så var den dagen slut.

I morgon ska Mathilda på 18-månaders kontroll och det ska bli spännande att se hur mycket hon har växt. Det känns som om hon dragit iväg ordentligt här bara de senaste veckorna. Vår lilla tjej är verkligen på väg att bli stor (jaja, större då). Sen måste vi ut och hitta resterande grejer till prinsessans halloween-utstyrsel; Jag är på jakt efter svarta strumpbyxor och svart tröja, men svart är inte dirket en barnfärg verkar det som, så jag letar och letar. I värsta fall får dottern väl vara nån sorts delvis albino-nyckelpiga med vita armar och ben, det funkar väl det också och lär säkert vara betydligt svalare (just när man trodde att hösten ÄNTLIGEN var här med lite svalare väder så slog det om och är pissäckelvarmt och -fuktigt igen. Rekordvärme hela veckan... ARRRGGGGHHH, jag har fått nog!!). Vi får väl se vad det blir.

Inga kommentarer: