lördag 5 februari 2011

Lördagsmorgon

Det har regnat här i pricip de senaste 24, om inte 36, timmarna och imorse när jag vaknade vid halv sju, hörde jag det där härliga småsmattrandet mot fönstret, det var fortfarande mörkt ute och framförallt, det var lördag, vilket betyder att jag egentligen inte behöver gå upp än. Jag älskar helgmorgnar, just för den känslan av att bara kunna kura ner sig igen och somna om.

En halvtimme senare vaknade jag till igen; Det småsmattrade fortfarande mot fönstret, det var halvmörkt och.... Det hoppade ett minimonster en son på mina ben, med en Nerf-pistol i näven som lät "klick klick klick" följt av arga "mammma, den funkar inte, den är trasig, stupid poopy gun, mamma den funkar inte, den är trasig, stupid stupid poopy POOPY STUDPID... arrrrggggggg". Upprepat gång på gång på gång med allt högre volym, ifall nu någon missade budskapet första gången.

Detta följdes snart av ytterligare ett minde minimonster en son som damp ner på min mage, som i sin tur följdes av ett ständigt återkommande bråk mellan monstren om 1) Vem som skulle ligga närmast mamma 2) Vem som hade pistolen/mammas mobiltelefon/fjärrkontrollen/välj-själva-vad-som-helst-som-det-bara-finns-en-av, först och 3) Vem som kunde skrika högst.

Det hela avslutades med att någon satt på mitt hår, skrek "I HAD IT FÖÖÖÖÖÖT (first)", smockade till pappa på näsan och skallade mig i pannan.

Härliga lördagsmorgnar.

1 kommentar:

Ceciliah sa...

Vänta bara, innan du vet ordet av är de tonåringar som du får dra upp i håret för att de inte ska sova heeeeela dagen :-)