tisdag 4 januari 2011

Nu är glada julen slut slut... eller?

Ok, mitt nyårslöfte om att bli otroligt mycket bättre på att blogga har väl, eh... inte riktigt börjat så bra kanske. Men skam den som ger sig, bättre ett blogg inlägg lite sent än inget alls.

Vardagen har återvänt här i alla fall. Ingen kräks mer, tack och lov, och i söndags åkte julpyntet ner och granen ut och lika skönt var det. Konstigt det där, med hur mysigt det kan kännas med ljus, rött och gran före jul, och lika dammigt och "plottrigt" det plötsligt känns det på nyårsdagen. Häck väck! Känslan av att det är "förra årets" jul som hänger sig kvar är stor, och tillsist ids jag knappt titta på en elljusstake av ren leda.

Fast sedan blir det lite mörkt när allt är nerpackat, det måste ju erkännas, även om man vänjer tillbaka sig fort.

Och så tänker jag: "Inga mer barr". Ha ha ha. Inga mer barr!??? Herregud, jag har dammsugit barr över halva, förlåt hela, huset i två dagar nu! Här utspelar sig skräckfilmen "Revenge of the dead Christmas tree" i jag-vet-inte-hur många delar. Man skulle ju kunna tänka sig barr på mattan där granen stod, absolut. Och i hallen där granen bars ut, stendöd, jag är med på det också... Men i badrummet på övervåningen? I garderoben och i diskmaskinen!??

Jag misstänker att vi kommer att hitta barr fram till påsk. Minst. Revenge, som sagt.

Inga kommentarer: