söndag 7 mars 2010

Oscar

Nog för att Oscarsgalan är rolig och en, nästan i alla fall, must-see.

Men herregud, vad det är utdraget och långt! Ganska långtråkigt emellanåt för oss i soffan, om man inte är jätteintresserad av filmteknik och små obskyra animerade kortfilmer, och det kan ju inte vara kul att sitta där i salongen i trånga finaste finklänningen heller i timme ut och timme in.

Vad är det som är så svårt med att alla stjärnorna svassar in från röda mattan, där de noga redogjort för allt de har på sig, från underkläder till hårspännen, får sina pris, tackar sin mamma och svassar ut igen? Simsalabim, så skulle vi lätt fått det gjort på under två timmar och alla är nöjda.

Alla utom, ja juuuuusst det, täääänkte ju inte på det.... tv-kanalerna som inte får in några reklamintäkter. Attans också.

5 kommentarer:

anna of sweden sa...

Jag håller med. Det blir lite utdraget.

Och reklamen - fy vad jag är trött på reklam i amerikansk TV!

Annika sa...

Nog är det utdraget...
SÅ utdraget. På slutet gick det i racerfart istället. De skulle väl vara klara till midnatt.
Men kul är det, speciellt Röda Mattan. Men den pausade jag i dvr:en 45 minuter och sen kollade jag utan reklam. Så skönt.
För visst är reklamen högst vidrig!!
KRAM!!!

Marianne sa...

Oj vad du har gjort om här! Kul med nytt, det är jättefint. Jag tycker det är bäst när man får upp fler inlägg som det är nu, och att allt syns, för annars är det ett sånt himla bläddrande och när Internet är segt tar det så himla lång tid.

Jag tittar inte på Oscar, det är så segt. : )

Kram!

Desiree sa...

Satt också och kollade in Oscarsgalan igår. Det var lite segt emellanåt. Jag ville ju gärna komma till de stora och viktiga priserna men det var ju mest de kategorierna som inte var så spännande som kom först. Vid 22:30 fick jag inse att det var sovdags för mig så jag hann aldrig se bästa filmpriset delas ut men det var kul att kolla in alla fina klänningar.

Jenny sa...

Anna of Sweden: Ja det är väl just vid sådana här evenemang som den stora nackdelen med den myckna reklamen blir extra tydlig - och tröttsam! Kram!

Annika: Jag försökte verkligen hålla ut hela tiden, men somnade ifrån alltihop i nån reklampaus strax efter 23. Då tyckte jag att det började bli helt sjukt med all reklam, de hann presentera en kategori - och så fem minuters reklam. SÅ tröttsamt! Men röda mattan vill man ju inte missa, tur i all otur att den är i början i alla fall! Kram!

Marianne: Tack! Och bra synpunkt på layouten... Jag funderar på att göra en "läs mer" bara för att inläggen ibland känns så långa, att om man vill neråt så är det så långt att scrolla, men jag tänkte inte på slöa internetuppkopplingar, där har du en poäng! Kram!

Desiree: Ja det är väl det som är problemet, att alla vill se de "stora" priserna, så för att någon överhuvudtaget ska bry sig om de små, konstiga och tekniska, så måste de klämma in dem i mitten :-), suck! Jag somnade ifrån slutet, så så mycket för att genomlida mellanspelet... Kram!