lördag 6 mars 2010

Andra hemmafruar

Sent ska syndaren vakna, men nu äntligen upptäckte jag de där andra hemmafruarna och deras västkustlikar.

Hemmfruar med ett liv som inte alls verkar särskilt hemmafru-aktigt, men är ack så... vad ska man säga, beroendeframkallande dysfunktionellt härligt dokusåpigt... Med sådana vänner behöver man inga ovänner. Och allt detta drama de skapar.

Jag får inte, jag upprepar inte inte inte, titta efter när det går repriser, eller ännu värre titta på nätet. Jag får bara se på torsdagskvällar, inte ett dugg mer. Herregud, det är lika beroendeframkallande som MTV´s Real World var en gång i tiden. Förresten, det är Real World - för medelålders!

Härligt!

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Tack för tipset. Jag ska genast kolla efter repriserna! :D

anna of sweden sa...

PS. Men åh, vilka roliga inlägg om "stenåldern"! Ja, vad gjorde vi hela dagarna!? Läste böcker och ritade och lyssnade på kassettbandspelaren och tittade på ettan eller tvåan. :D

Jenny sa...

Anna: Det finns massor av repriser, både online och på TVn! Men kom inte och säg att jag inte varnade dig ;-). Det var nog tur att inte kabeltv fanns när vi växte upp, då hade det varit svårt att konkurera med bokläsandet! Kram!