fredag 20 mars 2009

Ut-shoppad

Ikväll har jag varit på mitt livs första "Community consignment sale", dvs en sal stor som en gymnastikhall, full av secondhand kläder, leksaker, barnvagnar, ja allt som har med barn och unga att göra.

Tack och lov var det bra skyltat och uppdelat, men herre guuuuuuuud vad mycket folk där var! Förstår inte, har inte människor annat för sig en fredagskväll än att hålla på och rantas och trängas för att köpa billiga barnkläder...? Vill inte ens tänka på hur där kommer att se ut i morgon, när det är öppet för allmänheten - ikväll hade jag lyckats snylta in mig på förshopping för de som jobbar/säljer där.

Men, ett skoskav och två timmar senare är jag hemma igen med min "lilla" IKEA-kasse igen, fylld av vårklädskap till barnen. Jag brukade tycka att det var dö´äckligt att köpa begagnade kläder, men sedan jag började köpa på ebay har jag helt kommit ifrån det; Visst, jag borrar väl inte in näsan i kläderna kanske direkt, men hem med det och dump i tvättmaskinen så att det kommer ut och luktar "som vi" och så har jag inga problem med det alls.

Framförallt har jag inga problem med att betala 50-80% av nypris, för märkeskläder. För hur mycket jag än älskar mitt Target, och de har bra grejer där, så har jag en mycket mycket, ehrm, liten givetvis, ehhh... förkärlek för kläder med t.ex Polospelare på, för att inte tala om mitt älskade Gymboree. Och Lily Pulizer. Och och... Jaja. Jag växer väl ifrån det när jag blir stor.

Idag blev det iallafall mycket basic sommar- och vårkläder; Pikétröjor, shorts och t-shirts till pojkarna, lite Polo, men framför allt GAP ($1.50 för en piké får anses vara billigt.) och en hel del Hilfiger faktiskt. Basic och bra. Mathilda är ju roligare på det sättet, att det finns mer att köpa än khakishorts och skjortor till flickor, så hon fick både sommarklänning och kjolar.

Nu är det bara att rulla upp ärmarna och sätta igång att lasta tvättmaskinen.

Inga kommentarer: