lördag 21 mars 2009

Energi

Lördagsmorgon. Solen skiner (fast det är rätt kyligt ute), barnen sov till halv åtta och ingen har kräkts sedan igår, så det måste ju bara bli en bra dag. Tänk vad en natts närapå ostörd sömn kan göra!

Idag ska jag tvätta (se gårdagens inlägg) och försöka lägga undan tvätten också, så att man faktiskt kan ta sig in i tvättstugan. Förstår inte att det kan vara så "trevligt" att lägga in tvätten i maskinen (och torktumlaren så småningom) och så förfärligt att behöva vika, stryka och lägga undan. Det får bli mitt helgmål; Alla kläder tvättade och alla kläder undanlagda i respektives lådor och garderober. Jag känner mig genast mycket mer effektiv och organiserad av denna föresats. Vem vet, denna effektivitet kanske till och med räcker till att dra av övervåningen med dammsugaren och damma lite!?

Överlever jag allt detta, så tror jag att det får bli lite brödbak också, det var ett tag sedan. Och så marinera kyckling till att grilla till middag.

Som sagt, det här blir en bra dag.

4 kommentarer:

A home far away sa...

Hej vilken fin blogg du har o alltid spännande vad andra utlandssvenkar pysslar med:)

Kram Gunilla i Singapore

thebromanders sa...

Tummen upp!

Taina sa...

Upps, det var inte lite det ;)
Själv slutade jag använda torktumlaren. Har fixat så jag kan hänga i källaren och i sommar blir det ute. Det är nog inte grannarna så förtjusta i, men vem bryr sig.
Hoppas du lyckades bibehålla energinivån under dagen. Spännande att se.
Kram

Jenny sa...

Gunilla: Tack och hej och välkommen hit!!

Mz.Olsson: Jaja, det låter ju bra i alla fall ;-). Kram!

Taina: Jag tumlar faktiskt inte alla kläder heller, även om jag nog inte blivit modig nog att skaffa klädstreck (finns det något som luktar godare än sol- och vinstänkta lakan...) - Lite har det att göra med att solen är så himla stark här nere att kläderna (annat än vitt då) blir blekta på nolltid. Däremot så står IKEAtorkstället utanför tvättrummet ständigt stand-by :-). Kram!!