torsdag 5 februari 2009

Inlägget om hur lugnt och skönt livet är just den här morgonen

Egentligen. EGENTLIGEN. Hade jag faktiskt tänkt skriva ett litet blogginlägg om hur sköna morgonstunderna är när, trots att jag har världens underbaraste familj, alla i familjen förutom lillgrisen och jag försvunnit till skola och jobb. Hur jag dricker morgonkaffe i min ensamhet, läser min tidning, tittar på CNBC och andas en stund.

Men det blev ingenting av med det. Inte när man har hjärnsläpp och kör iväg sin son till förskolan utan mössa och vantar och det är -6 grader kallt. Då får man vackert åka hem, hämta mössan och vantarna som man av någon ougrundlig anledning (antagligen samma hjärnsläpp) la på den andra bilen i garaget när man åkte iväg, och så får man köra tillbaka och lämna av dem. Och just när man gjort det, måste man åka till mataffären och hämta cup cakes som man, i ett svagt ögonblick, lovat bidra med till frökens födelsedagsfirande i dotterns skola (och det värsta är att det inte ens är hennes riktiga födelsedag, det är hennes halva födelsedag, eftersom hon egentligen fyller år i augusti.). Och så måste dessa lämnas av. Sedan måste man åka och hämta framkallade foton, för de har varit färdiga i flera dagar. Sen får man, kanske om man har tur, åka hem och dricka kaffe. Efter man har köpt nya löpskor och lämnat av kemtvätt, just det, glömde det. Men eftermiddagskaffe blir ju trevligt för all del.

Och vem sa att livet som hjärndöd hemmafru inte var underbart och gamlouröst? You betcha!

1 kommentar:

Marianne sa...

Hahaha, ja det blir ju lite mer spännande när man är hjärndöd eftersom det händer så mycket oförutsett då : )