onsdag 4 februari 2009

The age of innocence

Favoritsången här hemma för närvarande, näst efter Hannah Montana då, är "Barbie Girl" with Aqua. Prinsessan trallar den från matbordet till badkaret och lite däremellan. Framför allt när hon leker med sin Barbies.

"Vad roligt det är mamma, att de skrivit en sång om Barbies... Som "you can brush my hair, undress me anywhere" ... Så är det ju precis när man leker med Barbiesar."
Mamma, som just lyssnat in sig lite ordentligare på texten för första gången:
"Mmm, ja precis så är det ju. Och så sjunger de ju "change my clothes everywhere" också, man klär ju på Barbiesarna kläder också." (En aldrig så liten vit lögn har väl aldrig skadat en 5-åring, tänker jag)

Måtte mina barn aldrig riktigt höra vad de egentligen sjunger, utan bara tralla och dansa vidare.

2 kommentarer:

Ceciliah sa...

Jag har en nio åring och en fem årings som glatt trallar på Björn Gustavssons sång till Carina Berg som sändes på melodifestivalen... "tjugosjucentimeter@hotmail.com" och så nåt om någon "korv som ligger bra mellan brödet".... Jag har inte närmare förklarat det där med vare sig korven eller varför han har en konstig mejladress och tänker inte göra det heller!

Jenny sa...

Cissi: Ha ha :-D! Jag får nog ta och leta upp den sången på nätet och lyssna! Kram!