torsdag 8 januari 2009

Det kallas visst Tough Love

Minsta gulleprinsen är inte särskilt festlig att mata för tillfället. Anledningen är att han har kommit på hur skoj det kan vara att blåsa ut saliv (typ som man blåser bubblor under vatten.) Funkar ju bra, förutom att han är dyngsur av dreggel på två sekunder, när han inte äter. När han har mat i munnen är det en helt annan femma. Säkert minst lika kul för den lättroade bäbisen, men när man själv sitter där med dagens andra ombytta tröja nersprutad av kyckling och morötter och dessutom får en dos med äppelmos över halva nyllet är det ganska lätt att hålla sig för skratt.

Det är det däremot inte för storasyskonen. De skrattar högt och hjärtligt varje måltid de är med, vilket givetvis bara gör att eländet upprepas om och om igen, eftersom lillgrisens högsta lycka i livet är när de stora ger honom uppmärksamhet. Mamma, ja hon kan sitta där och morra "Nej. Inte. Spotta. Mat" allt hon orkar, så länge storebror flinar, så sprutar det mat.

Storebror ska definitivt få lära sig fläckborttagning, läsa tvättråd samt vika och lägga tillbaka kläder. Detta dessutom omgående, om han inte slutar flina. Sven, han får helt sonika sluta äta. Visserligen kanske han blir lite mager och undernärd, men det får han faktiskt leva med om han inte kan lära sig förstå vad ordet "nej" betyder. Han är ju ändå sju och en halv månad och jag är trött på matsprut.

2 kommentarer:

Victoria sa...

HA HA HA! Att jag inte dog av skratt när jag läste det här inlägget!! De hetsar upp varandra de där små - jag vet minsann hur de är. Det du undrade om fotoutmaningen, vad jag förstår får man hitta på 52 egna teman under året om man till exempel har en bild om man vill ta med men inte tycker passar i någon av de som finns. Jag har inte gjort det än, ska försöka hålla mig så länge det går. Jag har sett både dem som följer orden i nummerordning i tur och ordning och de som gör dem lite hipp som happ. Det första är mycket svårare såklart, och det kände jag att jag INTE behövde. Jag tar bilder jag tycker om och så ser jag om jag hittar ett ord som passar. Med så många att välja på går det oftast jättelätt. Kram!

Marianne sa...

Hahahaha! Jag föreslår att Kronprinsen övertar matningen också : )

Aha, nu fick jag lite svar av Victoria här ovan.