fredag 14 november 2008

Skrivtorka

Det är lite trögt i skrivtarmen just nu, för det händer liksom ingenting att skriva om.
Det regnar. Det är höst. Min trista, lömska, urinvägsinfektion gör comeback. Jag tillbringar en och en halv timme på lilla sjukhuset för att göra ett ultraljud på mina njurar (njurinfektion, någon?). Själva ultraljudet tar 4 minuter, resten är väntan och pappersarbete. Jag äter en massa mer antibiotika. Vi har gäster på middag. Jag lagar en päronpaj med ingefära som jag inte tänker lägga ut receptet på, för det var inte speciellt märkvärdigt. Jag tvättar och viker tvätt och tvättar lite till. Barnen är glada och ingen är förkyld.

Typ. Nu går jag och lägger mig och väntar på inspiration att skriva lite fylligare. Lite intressantare. Lite roligare. Lite mer.

Sussi gott!

2 kommentarer:

Marianne sa...

Fortfarande sjuk! Det låter inte bra. Fy, inte konstigt att du känner dig oinspirerad. Nä, nu får doktorn göra så du blir frisk! Hälsa honom att annars kommer jag och nyper honom i örat!

Allvarligt talat, hoppas du blir frisk nu!!!!

Kram på dig!

Anonym sa...

Krya pa dig Jenny och vi ses om ett par veckor :-)

/ marcus