söndag 17 augusti 2008

En flaggstång i topp mindre

Alltså, det har väl regnat tillräckligt för ett tag framöver här, har det inte det? I allafall för min semesters del. Ok, det regnar inte hela tiden varje dag, alltid nåt att vara glad för, men om man har en flaggstång på ett landställe som man har vält tagit ner på bekostnad av ett gäng rosenbuskar och lupider samt ett stycke trappräcke i trä, för att slipa och måla så regnar det alldeles ih-e för mycket. Linfärg torkar långsamt och när det regnar torkar det inte alls. Inte bra. Om sju dagar åker vi hem och lämnar flaggstången åt sitt öde. Då borde den vara lodrät istället för horisontell. Och gärna vit i flera lager. Den som lever får se.

I morgon åker Sven och jag till världsmetropolen Mjölby med pappa för att lära mig lite om min farmors familj och historia. Med X2000 som jag aldrig åkt förut, och jag är övertygad om att jag blir sjösjuk...

Inga kommentarer: