torsdag 24 juli 2008

Du fjällhöga nord

Simsalabim så var vi i Sverige! Kanske inte riktigt, men inte heller så långt ifrån med tanke på att jag förberett mig för resan from hell, ensam med tre barn. Ha! säger jag bara, jag har världens bästa barn. Snälla, tysta (förutom möjligtvis Elias när han tvingades vakna för att gå av planet på Arlanda "mitt i natten" efter 3 1/2 timmes sömn, men det kan han ju faktiskt vara förlåten för.) och så duktiga.

Efter en sömnbristsluddig dag vaknade vi i morse vid lunchtid, efter 12 timmars sömn (eller ja, med lite matpauser då för miniprinsen) och solen sken, mamma och svärmor tyckte att det var otoligt varmt, men för oss "söderbor" var det helt underbart och barnen hann vara på landet hos farmor och farfar och bada åtminstone halva dagen. Två barn slocknade i bilen hem vid halv-nio tiden på kvällen och fick under MYCKET vilda protester motas i säng vid 02... I morgon börjar den elaka mamman en försiktig anpassning till svensktid, då får de inte sova längre än 11. Kanske. Det är ju ändå sommarlov... Men det blir ju trots allt väldigt kort sverigesemester om vi sover bort halva dagarna, så jag tror att vi nog får masa oss upp vid 9-tiden i alla fall så småningom. Vi får väl se hur det går, nu kvittrar i alla fall morgontidiga fåglar utanför fönstret, så jag får nog försöka gå och sova jag med.

Inga kommentarer: