lördag 7 juni 2008

Varmt

Man blir tacksam för det lilla med nyfödingar i huset. I dag tog jag med mig Mathilda och åkte och handlade. Mat. I en hel timme allldeles utan stress för matningar eller skrik. Lycka, är allt jag har att säga om det ;-).

Mathilda skriker förvisso lite emellanåt hon också, men det är mest om det inte inhandlas onyttigheter som hon med en ofelbar radar alltid lyckas pejla in, alldeles oavsett på vilken hög hylla sju gångar bort de råkar finnas. Och eftersom jag är en så strikt och konsekvent moder, erhm, så körde jag min lilla överlastade vagn rakt fram, förbi kex, kakor och konstiga frukostflingor, allt medan jag stenhårt sa "nej, junk food, nej, junk food, nej, junk food". Och faktiskt, under över alla under, det fungerade! Kan inte påstå att det fick dottern att vilja köpa varken mer frukt eller grönsaker, men vi kom i alla fall hem utan ett enda skriktrauma och det är alltid nåt.

Annars är det bara varmt, varmt, varmt här nu. Det är värmerekord dagarna i ända och även om vi "Texas-bor" inte tycker att det är så där förfärligt vidrigt, så vissst är det varmt. Det är bara bada som gäller för tre av familjemedlemmarna, medan den fjärde, minsta, verkar minst lika nöjd med att få ligga inomhus och sova. Den femte familjemedlemmen skulle förvisso kanske vilja bada lite också, men tycker också att det är rätt skönt att få lite tid framför datorn och så kan man ju alltid sortera tvätt om man, mot all förmodan, skulle få tråkigt...

Inga kommentarer: