torsdag 5 juni 2008

Ok, inte riktigt på topp då

Skryter bäst som skryter sist. Ok, för att marinera kyckling, men uppenbarligen är jag inte helt redo för det "stora" världen än. Eller tja, JAG är, men inte Sven och jag tillsammans. Prinsessan får missa baletten idag till exempel, trots sin mammas alla goda föresatser... Sven sover och sover och vägrar vakna ordentligt för att äta, och jag å min sida vägrar att ge mig ut på ärenden med en bäbis som inte är mätt. Det kan bara båda för katastrof. Så vi är hemma och inväntar att den lilla kungliga högheten ska behaga börja grymta och öppna sina små melerade (han har samma outgrundliga färg på ögonen som sin stora syster hade vid samma ålder - De blev sedan exakta kopior av pappas grön/bruna, så det är vad jag tror att lillebror också kommer att få.) och komma till livs.

Jaja, en femåring kan väl knappast avlida för att hon inte får steppa i 45 minuter? Hoppas jag. Jag ska muta henne med att vi nu i alla fall signat upp henne för intensivsimskola istället, vilket hon tjatat på (inte just att den skulle vara intensiv då, men att få gå i simskola.). Och innan någon nu börjar muttra om att "Om mamma Dahlstrand inte kan komma iväg på en ynklig balettlektion, hur tror hon då att hon ska ta sig iväg en massa dagar på raken, människan!??" så ska jag bara be att få meddela att det tror hon inte. Hon är inte helt uppe i det blå, den här mamman. Men hon har en snäll granne som har erbjudit sig att ta med Mathilda, tillsammans med sin egen son, så det så. Och grannen är det ordning på!

Jag skulle faktiskt också gärna gå lite i simskola. Eller i alla fall bada, för nu är här riktigt, riktigt varmt. Inte Houston-horribelt-fruktansvärt-jag-dör-varmt, men varmt. Varmt nog att man bara ska vilja vara vid poolen om man är ute. Om man inte heter Sven. Då vill man inte vara ute alls och än mindre bada. Förresten så får jag inte bada än, så det gör ju inte så mycket då att vi är inne. Men skönt vore det onekligen. När de nu dessutom kommit med de där nya burka-baddräkterna, så är ju inte ens baddräkt och beach 2008 ett problem...

Inga kommentarer: