torsdag 15 maj 2008

Vem har kladdat i soffan?

Det är väldigt nyttigt för familjen att jag har ENORMA mängder med graviditets-boar-hormoner. I dag till exempler, har jag projekt "tvätta soffkuddsöverdrag och dammsuga soffan". För att ha barn som inte får äta i vardagsrummet, eller soffan, så är där väldigt kladdigt och smuligt. Mystiskt. Jag skyller allt på herr Dahlstrand, för det kan väl ändå inte vara så att det är JAG som är dålig på att torka händer och munnar, eller som inte "ser" när det äts kex.... Nä, tänkte väl det.

Gardinerna i Gollums rum har fortfarande inte kommit upp, illa illa. Däremot har vi två nyuppspikade tavlor och det är ju nästan lika bra. Nästan. När två personers prioriteringar skiljer sig åt, vinner alltid han med hammaren och vattenpasset...

Ps. Svaret på rubrikfrågan skulle, om man frågar Elias, bli "Det är mig!" . Och det har han rätt i, ärlighet varar längst.

Inga kommentarer: