onsdag 16 april 2008

Läkarbesök

Idag var det dags för läkarbesök igen, så här när man närmar sig sluttampen känns det som om vi börjar känna varandra ganska väl, jag och mina doktorer. Jo för jag har nämligen två. Det är en stor praktik och vanligtvis kan man rotera runt en fem, sex stycken emellanåt för att de vill att man lär känna fler läkare ifall ens egen doktor nu inte skulle ha jour den dag man ska föda. Detta vägrade jag helt sonika, eftersom ett planerat snitt ju faktiskt är just planerat och därför KAN planeras med en doktor och jag tyckte om den doktor jag först hittat. Fast så hittade jag ytterligare en doktor som jag tyckte var bra, förutom den vanliga, så nu tänker jag att ibland kan det ju vara bra med fler kockar i en bäbissoppa och så går jag till den andra bara för att vara säker på att den vanliga inte missat nånting. Hojhoj så klurig jag kan vara emellanåt ;-)…

I alla fall, allting var bara bra och det var skönt att höra, eftersom vi ju nu är mitt i den tid när allting började gå alldeles åt fanders med Elias och hans fostervatten och jag ju inte kan låta bli att oroa mig lite emellanåt över att magen ska börja växa alldeles för mycket. Men det hade den då alltså inte gjort, mer än den skulle då. Och det känns skönt att veta framför allt med tanke på att herr Dahlstrand ska överge mig och barnen och fara på bröllop i Sverige nästa vecka. Och är det nånting som inte direkt känns lockande så är det att bli en uppsvullen vattensjuk flodhäst, när jag är alldeles ensam hemma, huga nej. Men nu verkar ju allting bra och jag kan fortsätta vara bara en flodhäst, i lugn och ro, och invänta makens återkomst. Det är tur att han bara ska vara borta en vecka :-).

För säkerhetsskull bokade Dr #2, som alltså var den som jag träffade idag, in ett ultraljud för nästa besök, bara så att vi riktigt kan gotta oss i fostervattensmängder och annat. Och, misstänker jag starkt, mest för att lugna den där nervösa mamman. Och det gör hon rätt i. 4D ska det vara i också, tycker jag, så att jag riktigt får ser Golum där inne igen. DÅ blir jag kanske lugn ;-).

Inga kommentarer: