tisdag 8 maj 2007

Det går inte

Ok, det är ju bara att erkänna, en (endaste, liten, ynklig, ledsam) högrensning senare; Jag må vara mycket här i livet, men bra på att rensa och städa är jag INTE. Jag skulle kanske kunna vara bra, faktiskt, om jag rensade i andras högar, för där skulle jag inte tveka att slänga urskiljningslöst eftersom det ju inte är mina papper (fast antagligen, om jag tänker efter lite till, skulle jag inte vara bra på andras högar heller, för jag skulle vara alldeles för nyfiken och sätta mig och läsa alla deras papper, så det skulle inte funka heller), men mina egna högar är jag eländig på. Jag förstår inte var jag ska göra av grejerna, för ju mer jag tänker rensa, desto mer inser jag att det är inte onödiga högar av klutter, jag när vid min husgrund det är VIKTIGA papper. Jo, men så är det. Allt ifrån gamla räkningar (som man ju måste spara. Och sätta in i pärm eller arkiv. Och det gör jag. Man vet aldrig när man kan behöva en gammal telefonräkning från 2001…), till barnteckningar (jag kan ju bara inte meeeeeed att slänga tretton kluttrade streck som med säkerhet är en dinosaurie, bara jag tog mig tid att titta lite, lite till…), till reklamerbjudanden och kataloger (En vacker dag behöver man köpa nya rullgardiner, alldeles oavsett om man redan har persienner eller hatar rullgardiner. Det, mina vänner, hör inte hit…) och tja, gamla kvitton som blivit oläsliga, klistermärken, inbjudningar till barnkalas för tre månader sedan och… Ni ser ju själva, det finns absolut ingenting i mina högar som kan slängas.
Jo faktiskt. Jag slängde några informationslappar från Mathildas skola. Men det var bara för att jag tycker så illa om hennes rektor att jag gjorde det i rent trots. Nu vet jag inte när skolan börjar igen i höst och jag missade att ge ett bidrag till “teacher appreciation week”. Men det var det värt.
Annars har jag faktiskt donerat tre kassar till Goodwill med gamla kläder, och därmed i alla fall hjälpligt rensat min garderob, samt äntligen gjort mig av med barnens gamla kläder (de som inte säljs på ebay förstås :-)). Så det så.

Inga kommentarer: