torsdag 16 augusti 2007

Housewifing

Nu har jag varit en riktigt duktig housewife i en timme nåt sånt... Vikt ren tvätt, strukit lillprinsens fem skjortor (de är än så länge så små, och kortärmade, att det faktiskt inte ens känns betungande) och hängt upp alla kläder som låg slängda i prinsessans rum (Och nej, jag hävdar fortfarande att 20 klänningar omöjligt kan vara för många... När ens dotter ENDAST och alena vill ha på sig klänning. So much for all the shorts I bought.). Avslutade med att rensa ut gammalt smink och gamla krämer ur badrumskorgen och funderatdeöver hur det kommer sig att det som hamnar på botten av korgar alltid ser äckligt ut, vare sig det är det eller inte. när andan tröt, konstaterat att jag inte orkar rensa i min garderob. I dag heller. Så jag stängde dörren. Out of sight, out of mind.

Sedan läste jag Linda Skugges blogg bok och konstaterade att hur duktig skribent hon är, verkar hon ha drabbats av akut Martha Stewart komplex. Jag får också den sjukan med jämna mellanrum, och det är svinjobbigt. Eller så är Linda helt enkelt bara enormt mycket bättre än mig på att multitaska, prioritera och få tummen ur.

Inga kommentarer: