onsdag 22 november 2006

Långhelg här

Känns konstigt att Sverige inte går hem efter lunch idag; Att det inte är trafikstockning på alla utfarter, kaos i alla mataffärer, att all philadelphiaost inte tagit slut just i den affären man själv är i, att det inte gapar tomt bland de inlagda gröna bönorna på Pris X-tra och att det inte doftar mat hemma hos nästan varenda kotte man besöker. För det är ju så det är här. Idag börjar amerikanarnas i stort sett enda fyradagars-helg, visserligan är fredagen teoretiskt sett en arbetsdag, men så oförstående som di verkar vara för klämdagar här så är ändå nästan alla som KAN lediga. För att shoppas. På fredag startar julrushen på riktigt här med Black Friday, vilket väl kan beskrivas som mellandagsrea när den är som värst ;-).

Elias står nu ensam för monstersjukan i vårt hus, men han gör det med besked; Ögoninflammation, över 40 graders feber (sedan i måndags), röd i halsen, lite röd i ena örat, bihåleinflamation och ovanpå det antagligen ett vanligt virus. Och just det, fem nya tänder som är i olika stadier av framkomst. Kindtänder. Detta har jag nu inte diagnostiserat alldeles själv, utan jag tog honom faktiskt till doktorn idag när jag började tycka att han var lite väl ynklig. Dessutom vet jag nu att man inte ska ge flytande ipren om inte barnet ätit, för då kan de kräkas… Ganska mycket till och med. Vet jag av alldeles egen erfarenhet ;-). Men jag är bara glad att det inte var magsjuka OCKSÅ. Jaja, med lite dunderpenicillin så ska nog alla baciller förgöras en gång för alla! Hoppas jag.

Åter till pajbaket.

Inga kommentarer: