måndag 27 november 2006

Julstress

Ok, det är de facto mindre än en månad kvar till julafton och jag har börjat göra jul-att-göra-listor. Samt därefter omedelbart fått julstress-ångest. Hur ska jag hinna göra allting som jag VILL göra, för att inte tala om allting jag MÅSTE!?? Ok, måstena är till stor del viljor, men ändå… Näe, det får helt enkelt bli jul boot-camp med DICIPLIN (för övrigt ett av den älskade herr Dahlstrands favoritord, tillika ett av fru Dahlstrand ganska illa omtyckt detsamma. Oposites attracts heter det ju…), så går det nog. Typ “pepparkaksbak onsdag morgon klockan 06.15, “Tyst ungar, jag struntar i om ni vill sova, BAKA för i *fult ord*!”" och “julklappsinslagning torsdag kväll 21.18, “Jasså har vi inte köpt några julklappar än, jaja då går det ju fort i alla fall.”"Typ. Eller också är jag bara odiciplinerad, som vanligt, och hinner det vi hinner och gör det vi vill göra. Vilket förvisso lär leda till stress det också, eftersom fru Dahlstrand inte vill prioritera bland det roliga utan göra ALLT.
Jag är avundsjuk på Martha. Martha gjorde säkert upp sitt jul-planeringsschema i september och följer det exakt. Skulle jag också kunna… Men jag vill inte. Jag vill baka lussebullar, inte på fredag och inte nästa torsdag. Utan nu. Bums på stuberten sugen. Åt fanders med diciplinen, den tar vi efter nyår! Eller nåt.

Inga kommentarer: