måndag 6 juni 2005

Baddräkt för stora magar

Jag är i desperat behov av en ny baddräkt. En baddräkt med magrum, framför allt. De jag har börjar se misstänkt små ut, eller snarare som om jag inte fattat att de är för små, utan försöker klämma in mig i barnstorlek. I första hand över magen då.

Jag hade någon vag förhoppning om att jag inte skulle behöva nån baddräkt här i sommar, för jag tänker i alla fall inte bada (tänkte jag), det är alldeles för varmt. Hm, jag hade visst glömt bort att det är väldigt SKÖNT att bada när det är alldeles för varmt, för då blir man plötsligt mindre svettig. Man blir alldeles jättesvettig av att sitta och titta på när andra badar, det är då ett som är säkert. Så jag gav upp, jag kan inte gå i två månader till och inte kunna bada, det går inte. Sagt och gjort, mot Target!

Min idé om en baddräkt med magrum: Nånting á la normal tankini, bara med lite längre "linne". Och så typ hotpantsstuk på underdelen, lite ben så där. Sån som jag redan har alltså, fast större gärna då.Dumma amerikaners idé om baddräkt med magrum: A-line top, modell "mindre tält" och till det underdel som man väl mest av allt kan likna vid GIGANTISKA mormorsunderbyxor. De går i alla fall upp över magen... Eller rättare sagt, de går upp över magen, brösten och ungefär säkert över halsen också, om man bara drar lite extra. Beach 2005 känns alldeles extra långt bort, som om det inte redan kändes avlägset. Jag funderar allvarligt på att helt ignorera alla eventuella badlustar, för det är tveksamt hur eländigt det får bli. Huuuu! Nu måste jag nog gå och leta lite på internet och se vad jag kan hitta. Säkert nånting bättre, dyrare och som inte går att prova. Det kan i alla fall inte bli värre.

Inga kommentarer: