fredag 27 maj 2005

Nostalgi

Bryan Adams sjunger på tv:n... Jag ÄLSKADE Bryan Adams när jag var, eh, 14, 15 och "Summer of ´69" spelades på radion hela tiden.

Jag hade hans skiva och till och med nån poster från "Okej" på väggen tror jag (fastsatt med tandkräm, eftersom det hade vi alla lärt oss var det bästa, eftersom det inte drog med sig tapeten när man tog ner affisherna... Nej, det gjorde det inte, det är helt sant, men jag tror att någon visst glömt att berätta att det istället lämnar vansinnigt fula mörka (lite grönblå) fuktfläckar efter sig. Så istället för att leva med trasiga tapeter, fick man leva i vad som såg ut som ett fuktskadat mögelrum istället. Eller tapetsera/måla om. Jaja, vad visste vi väl på ´80-talet ;-)), för han var ju lite snygg och cool.

Det är väääääldigt många år sen jag var 14. Och när jag var 14 så var ju Bryan Adams, ja, vad han nu var, betydligt äldre än 14 i alla fall, och den man jag ser på tv:n nu är... Gammal. Inte gammal gubbe gammal, men definitivt mer "övervintrad rocksångare"-gammal. Det är väldigt konstigt. För om Bryan är gammal så måste det ju betyda att JAG är äldre!! Och det vet jag inte om det stämmer...

Inga kommentarer: