söndag 3 april 2005

Liten frågestund

Jag har blivit dunderförkyld och eftersom hela huvudet, inklusive hjärnan, är insvept i snor, "roar" jag mig bara med att kopiera från dagens Hypodea:

Vad gör du just nu: Skriver det här, lyssnar på kvällsnyheterna och snyter mig.

När hånglade du senast: Hm, dagligt pussigos, räknas det?

Är du pinsam på fyllan: Säkerligen, fast det tycker jag ju inte själv. Just då ;-). Men nu var det så länge sen att jag inte ens kommer ihåg exakt HUR pinsam...

Vilken tid gick du upp idag: Vid halv åtta-tiden. Mathilda var fortfarande på vintertid och det tackade vi för.

När kräktes du senast: I början av januari tror jag. Mitt i den hemska graviditets-illmående-perioden var det i alla fall.

Vilken låt lyssnade du senast på/lyssnar på just nu: Är man småbarnsmamma, så är man... Jag tror att det var "sudda bort din sura min". Argh, så deprimerande, jag måste genast sätta på radion eller nåt, det här är ju patetiskt!

Har du sovit i din egen säng inatt: Jajamensan, om man inte räknar med en dryg halvtimme då jag sov på golvet i Mathildas rum.

Har någon annan sovit i din säng inatt: Jaha då.

Vad sa du allra senast, till vem & varför: "Vi ses snart, puss". Till herr Dahlstrand som jag ringde på mobilen när han är i parken med Mathilda. Varför? Tja, det är ju inte så där jätteartigt att bara lägga på utan att avsluta ett samtal ;-).

Är du kär just nu och varför: Ja som varje dag faktiskt! Varför? Öhhhh, dum följdfråga, inte vet jag, men det är väl roligare att vara kär i den man är gift med, än inte.

Har du sagt ”jag älskar dig” till någon idag: Ja.

Vem fick du sms ifrån senast & vad stod det: Oj, jag sms:ar i stort sett bara när jag är i Sverige, så jag minns inte.

Har du köpt nånting idag: Inte det minsta. Jag har inte ens stoppat näsan utanför dörren.
Vem ringde dig senast: Min kompis K. Hon ville höra hur jag mådde och vi bestämde att försöka äta (barnfri) lunch i morgon.

Är det lätt att förföra dig: Ja det är det nog, men det borde nog förföraren svara på, snarare än objektet...

Tycker du bäst om varm eller kall O´boy: Definitivt kall, om det är specifikt O´boy vi pratar om, annars tycker jag mycket om varm choklad också, men den bör helst vara gjort på det gamla hederliga "blanda kakao och socker själv"-sättet.

Inga kommentarer: