tisdag 19 april 2005

Glassrasism

Men kära, snälla nån: Nu får det väl ändå vara NOG tramsat!! Rasism i alla former ska självklart bekämpas, men det är nånting helt annat att aktivt gå ut och på nåt sätt leta reda på det, eller tolka in alla möjliga konstiga saker i det man ser. Vad är de för ena kufar, där på Antidiskrimineringsbyrån? Desperata nog att försöka allt för 15 minuters kändisskap/Smarta(-re än jag kan lista ut) samhällsdebatörer som vill väcka debatt/humorister som ser som sin uppgift att sprida dagens skratt (och sedan skratta själva i smyg åt att folk som jag själv ens orkar kommentera deras beteende som seriöst)/osedvanligt korkade pappersvändande byråkrater som inte har nåt liv? Who knows, men tokigt blir det i alla fall, snart säger de väl att all glass måste vara "multifärgad" eller nåt; Om chokladglass och lakritsglass är rasistiskt, så måste ju även vanilj vara det (fast åt andra, mer "ariska" håller då), för att inte tala om citronglass (elakt mot asiater) och jordgubbsglass (leder ju omedelbart tanken till rödskin, nej indianer, förlåt native americans menar jag förstås... ). Piggelin kanske klarar sig, om det inte anses nedvärderande mot trötta människor, för den är ju grön (ajajaj, det kan ju vara lite elakt förstås mot de som är "gröna av avund", det går ju inte) och blå glass borde ju kanske funka, så länge inga ET-liknande varelser dyker upp och råkar vara blå. Gah så jobbigt att vara politiskt korrekt!

I går var vi på basketmatch (mitt livs första) och fick lyxa till det hur mycket som helst, eftersom vi hade VIP biljetter (som Claes vunnit på jobbet genom att köra go-cart som en blådåre ;-). Även om jag misstänker att han gjort det även om det inte funnits något pris. Han tyckte det var kul!) som både gav oss sittplatser på mittlinjen fem meter ifrån planen OCH gratis mat och dricka! Sämre kväll kan man ha det (även om matchen väl inte var så där jättekul), jag insåg naturligtvis att det är så man ska roa sig här i livet, varför trängas med pöbeln när det finns lyx ;-)? Synd bara att det väl var ungefär första och enda gången jag fick vara VIP och lyxig, nu har jag alltså att välja mellan att betala tusentals kronor mer för allting jag vill göra, eller aldrig mer gå ut. Hm, fast det är klart, så många extra tusentals pengar HAR vi ju just inte, så resultatet blir nog detsamma oavsett; Jag får aldrig gå ut... Håhå, det blir till att inse att pöbeln, det är jag.

I dag var det EFIT, bilder finns här

Inga kommentarer: