tisdag 1 februari 2005

Man kan skylla på mycket, själv skyller jag på Dunderklumpen

Livet i Västerled är sig likt och kommer nu åter, förhoppningsvis med hyfsat regelbundna uppdateringar, att återberättas!

Det låter som jordens sämsta ursäkt, men det har varit väääääldigt trötta månader här i västerled, när det helt enkelt inte funnits minsta gnutta till energi över för varken uppdateringar eller datorer över huvudtaget. Anledningen till detta är dock inte särskilt ledsam, det är helt enkelt så att västerledsfamiljen ska utökas med ytterligare en familjemedlem! Mathilda ska, om allt går som det ska, bli storasyster i augusti, något vi förstås är fantastiskt glada över!! Däremot kan man väl lugnt säga att vår lille Dunderklump gjort livet rätt outhärdligt för sin mamma (och jag som trodde att det inte kom förrän i tonåren, ack så fel man kan ha ;-)) under sina första månader: Jag har varit näst intill totalt däckad av trötthet och illamående och den lilla energi som funnits har gått åt till att hålla mig flytande, samt förstås, Mathilda. Det är defnitivt nånting helt annat att vara gravid och ha en 22-månaders liten loppa som hoppas runt dagarna i ända, jämfört med att bara ta hand om sig själv. Mer om livet med Loppor och Dunderklumpar kommer att kunna läsas här!

Och, när jag ändå är i farten och bekänner mina "synder"; Jag har varit USEL på att hålla mig vare sig uppdaterad eller lämna livstecken ifrån mig hos favoriterna...*skäms*. Jag lovar, jag ska fylla (nåja, det finns säkert en gräns för hur mycket man vill höra ifrån mig ;-)) gästböcker etc med glada hälsningar snarast! Och så ska jag ladda upp typ två månaders uppdämda foton (fast alla hamnar inte här), rensa i gammalt "skräp" som inte behöver finnas här längre, lägga in nya recept, och fortsätta fundera över om man måste ha en blog, eller om det gamla hederliga dagbokslandet duger en vända till ;-). Ska bara sova lite först...

Inga kommentarer: