fredag 27 januari 2006

Det är sjukt

Först fick prinsessan ögoninflamation, sista dagen vi var i Sverige. Sedan blev jag dunderkonstigt förkyld på resan hem (ack så fantastiskt ohärligt att flyga och inte kunna tryckutjämna. Man får inte alls ont i öronen, nej då. Eller att ha över 39 graders feber och åtta timmar kvar att resa. Då är det nästan tillåtet att storböla som en treåring, alldeles oavsett hur mycket mamma man än är.), så blev herr Dahlstrand sjuk på samma resa, två dagar senare fick JAG ögoninflamation, dagen efter fick lillprinsen ögoninflammation, så blev lillprinsen förkyld, jag fick fullt av konstiga varbölder i mun och svalg, herr Dahlstrand fick ögoninflamation, herr Dahlstrand blev lite sjukare, lillprinsens förkylning började om, jag fick dunderhosta, lillprinsens ögoninflamation började om… Den enda som hållit sig pigg som en nötkärna, efter tre dagars ögonkladd, är Mathilda.
Tills idag. 39,5 kan däcka även den piggaste prinsessa. Tack och pris ske alla läkargudar säger jag bara, för Alvedon suppositorier. Dottern är inte bara petig med mat, hon kräks även av all form av medicin som måste intagas oralt, men medicin i rumpan verkar hon nästan belåten över. “Syrran är lite suk (Mathilda refererar numera gärna till sig själv som just syrran, som i storasyrran). Jag medicin i sätten, bli all better. Elias inte syld, jag mer medicin sen?” (Det sista sagt med illa dold förhoppning)

Inga kommentarer: