måndag 11 oktober 2004

Dagens tips från en gnällmoster

Dagens tips: Det är dumt att gå på halvmilspromenad i ganska nya gymnastikskor med tunna sockar utan att ha testat med de samma nån gång hemma först. Det kan hända sig då att man får skoskav nämligen, ungefär si så där en fem stycken på varje fot (inklusive två på vardera stortå.). Om ni ändå får för er att promenerera trots dessa varningar föreslår jag att ni tar med er 1) tjockare sockar och 2) skavsårsplåster. Alternativt ser till att det finns nån hemma (typiskt en äkta man som inte befinner sig på golfbanan en timmes bilfärd bort)som ni kan ringa till och bli hämtade av, när skavsåren gör sig påminda ungefär halvvägs. Tro mig, jag ignorerade helt mina egna goda råd och det betalar jag nu dyrt för. Att få en massa skavsår det första man får på dagen har en tendes att begränsa hur mycket man känner livet i sig just den dagen. Herr Dahlstrand, som är en väldigt förstående äkta make, fast han är en man ;-), tycker vederbörligen synd om mig och bidrar med fotmassage och sympatier. Det hjälper lite. Lite.

Aj, säger jag bara om den här dagen. Och nä, nu ljög jag; Jag säger mer än så, jag BEKLAGAR mig gnällande för herr Dahlstrand och försöker på något vis i världen få detta till att vara hans fel. Hur har jag inte riktigt räknat ut än, men det ska jag nog komma på nåt vad det (jag) lider. Jag är en för närvarande en elak fru med låg smärttröskel, som tillråga på allt fått huvudvärk av allt gnällande. Nu får det vara slutmotionerat på ett tag (jaja ok att jag knappt hann börja), det är det jag alltid har sagt; Det är farligt med motion, skaderisken är synnerligen hög. I morgon är en annan dag, tack och lov.

Inga kommentarer: