söndag 16 maj 2010

Respektingivande

Ibland önskar man att barnen aldrig ska bli stora (och klokare).

Som när kronprinsen får sig en liten avhyvling för att han knuffat omkull lillebror uppe i klätterställningen, vilket han inte trodde att jag såg genom köksfönstret. Jag säger till honom att mammor ser allt. Och hör allt och vet allt. Man kan aldrig ljuga för sin mamma, eller hitta på bus i smyg. För mammor har super powers.

Jaaa, fyller kompisen L i, min mamma kan läsa tankar också.

Jag nickar bistert och kronprinsen ser storögt imponerad och lite rädd ut.

Nu håller vi bara tummarna för att vi kan köra samma grej i si så där en femton år till framöver också, tills de värsta tonårsfarorna över.

Röka? Dricka? Knarka? Busköra mopeder och snatta? Nej tyärr, min mamma ser allt, så det är inte värt jag provar ens.

1 kommentar:

Desiree sa...

Ha ha ja det vore underbart om det höll i sig och om man som mamma verkligen hade superpowers. Det hade underlättat mycket och du hade sluppit mycket oro. Men kör hårt på det så långt det går.
Kram