fredag 14 augusti 2009

Dagens hög-status: -2

Vilket faktiskt gör att det numera bara finns etthundrafemtioen småhögar kvar. Alltid något. Om jag lägger mig och läser en svensk tidning och mumsar i mig allt smågodis så reduceras högarna till etthundrafyrtionio. Bortsett från att jag nog skulle få väldigt ont i magen och kräkas av allt godis, så är det faktiskt ett rätt lockande tanke.

Tyvärr skedde högminskningarna på bekostnad av att jag tvingades inse att samtliga familjemedlemmars garderober måste rensas. Jag försökte verkligen att bara öppna dörrarna på glänt, absolut utan att tända några lampor givetvis, och förtränga allt jag såg, men det var så svårt att hänga upp kläderna på galgar genom en decimeterstor springa att jag tillsist tvingades öppna dörren och se sanningen (läs högarna) i vitögat.

Suck. Finns det någonting som är tråkigare än att packa upp resväskor så är det att rensa garderober. Garderober är ju som gigantiska resväskor! Jag lovar att jag inte kommer att vara högfri förrän lagom till jul, eller nåt.

Ack och ve vad det är synd om mig, känner jag. Jag behöver genast en ursäkt att skjuta upp detta rensande och högande. Helst på obestämd framtid.

3 kommentarer:

Taina sa...

Ja det ÄR synd om dig och jag är heller inte så förtjust i att packa upp. Mina resväskor låg ouppackade några dagar. Trööööökigt.

Jodå vi hade det bra i Sverige. Tre veckor var för lite dock. Men så hade jag väl sagt om det hade varit 4, 5 eller 6 veckor också. Tiden blir ju alltid så knapp...

Ta det lugnt nu och läs en tidning och lägg upp fötterna på någon hög så känns det lite bättre ;)

anna of sweden sa...

Vi kom tillbaka igår och hela dagen idag har jag lyckats undvika den där uppackningen. Men imorgon. Då måste jag nog börja. Lite i varje fall.

Jenny sa...

Och jag som fullkomligt ÄLSKAR att sortera och organisera i garderober. Ibland gör jag det alldeles för mycket.
Om vi kände varandra bättre (eller alls faktiskt) så skulle jag kunna komma hem till dig och göra jobbet. Förutsatt att du också bodde närmare … ;D