onsdag 13 maj 2009

Tjabba Tjena Hallå



På "landet" på skärgårdsön hemma i Sverige, finns en gammal VHS kasett med "Nicke & Nilla" som barnen är dunderförtjusta i. Jag har letat runt halva internet efter en DVD-version som vi kunde ha här i USA (Med svengelska barn är det ju bara att inse att man tar alla chanser man kan här i världen att uppmuntra sina barn till att lysna på svenska, alldeles oavsett hur klämkäckt det kan vara), men aldrig hittat något.

Så ströläser jag Pernilla Wahlgrens blogg, vilket jag brukar göra nån gång emellanåt, inte just för att jag är så intresserad av var hon köper sina skor, men däremot lagar hon god mat och delar med sig av recepten, så det är alltid kul att se vad man hittar, och vad hittar jag då? Jo ett tips om att Nicke & Nilla inte finns på DVD, men att det däremot finns en massa avsnitt på YouTube.

Visst s´ru, nu har vi Nicke & Nilla feber här hemma! Jag vann priset för dagens bästa mamma (Man får vara tacksam för att det ännu är så relativt enkelt) och har två barn som vägrar lämna datorn. Tjabba tjena hallå, bättre sent än aldrig!

3 kommentarer:

anna of sweden sa...

Grattis! Till titeln dagens bästa mamma!
Bra jobbat! ;)

Mamma J sa...

Mojje - har du sett honom också? Han sjunger också roliga låtar på svenska. Finns också på Youtube!

Jenny sa...

Anna of Sweden: Men tack tack :-). Mammor får alldeles för lite cred här i världen! Kram!

Mamma J: Vi letade faktiskt upp honom här i kväll och barnen trallade med, så tack för tipset! Kram!