fredag 27 mars 2009

Stockholms biltullar goes global

Det går fn en reklamsnutt för IBM på CNBC. Mitt i den, hörs en kvinna säga, på svenska "..Gick ner 20%". Alltså, hon säger någonting före, men det är jättesvårt att höra vad. och jag har heller inte riktigt brytt mig, för reklamen visas säkert tio gånger per dag, och jag är rätt trött på den. Jag har heller aldrig riktigt reagerat vad den är för egentligen, annat än att de säger något på slutet om IBM, global solutions och "That't what we're working for".

Tills idag, när jag råkade stå och damma tv:n (Ja, jag fredagsstädar ju. Jag sa ju det :-)) precis när den kommer på. Och hör att den svenska tjejen säger "Trafikköerna... gick ner med 20%".

Reklamfilmen är för biltullar. Fråga mig inte vad IBM har med dem att göra, annat är att de tydligen vill vara med och minska växthuseffekten och använder Stockholms billtullar som exempel på en positiv lösning. Får väl anta att det de jobbar på är tekniken runt omkring det hela.

Där ser man.

Inga kommentarer: