onsdag 18 februari 2009

Värt ett försök

Jag försöker lura i barnen vegetariska "corn dogs" (dvs korv inbakade i nån sorts lite söt majsdeg, tänk pinnbröd fast onyttigt ;-)) till middag ikväll. Flera vänner har sagt att deras barn inte märker någon skillnad, och det är ju ungefär hundra gånger nyttigare än den vanliga varianten (som vi inte brukar äta hemma, för att det är just inte nyttigt).

Resultatet, this far? Elias äter med god aptit, inte ett pip, och ber om påfyllning. Mathilda? Ratar naturligtvis sojakorven, men äter det onyttiga (som då i den här vegetariska varianten då är mindre onyttigt) skalet. "Korven är för rosa och smakar konstigt".

Är någon förvånad?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Plötsligt har jag hittat till en massa andra utlandssvenskar. Jättekul! Själv bor jag i Portland, Oregon. Också sen 1996 (med två år tillbaka i Sverige 2000-2002). Är du gift med en Amerikan?? Corn dogs!! Det är ju så äckligt. Fast barnen älskar det förstås! Nej, det brukar vi inte heller äta här hemma. Och nån vegetarisk variant tror jag inte att jag hade kunnat lura i mina heller:)

Jenny sa...

Mz.Olsson: Välkommen hit :-)! Jag är gift med en svensk, fast vi träffades i Washington, DC -Tänk att man skulle behöva åka så långt ;-). Nu ska jag ta mig en tur "över" till din sida! Kram!