måndag 9 februari 2009

Pysseloverload

Jag har just klistrat fast 100 små, pytteplutt, glasstenar (som ser ut som fejkiga diamanter typ) på en tröja till prinsessan och återigen insett hur mycket jag hatar att pyssla. Jag må säga att jag tycker det är "sååå roooligt" och kul och skapande. Men då ljuger jag. Det är samma mamma, som tycker om matchange outfits som säger det och hon bör verkligen helst inte släppas ut allt för ofta. Hon är farlig och hittar alltid på en massa pyssel och don som jag måste göra. Pyssel är oftast alldeles för pilligt för mig och mest av allt hatar jag småpillande.

En gång var jag tillsammans med en mycket trevlig man som höll på med något i stil med Drakar och Demoner, tror jag, nånsorts fantasyspel, med en massa små gubbar, typ tennsoldater. Denna trevlige man målade dessa gubbar, med ansikten och hela konkarongen. Alla såg olika ut och var extremt detaljrika och mannen i fråga tyckte att detta var en jättetrevlig hobby. Avslappnande. Jag hade gått och hängt mig efter en gubbe. Eller huggit av mig armen eller nåt. Båda alternativen betydligt mer lockande än att måla hundratals av små miniansikten och dräkter. Som sagt, jag har inget tålamod för pill.

I morgon firar Kindergarten "100 days of school" och nu ska jag gå och lägga 100 små snacks i en påse för prinsessan att ta med sig, att blandas i en jättelik trail mix. Jag försökte med både craisins och cheerios, men det ska f-n till att vara mamma till en unge som hatar allt nyttigt. Hon vill ha små chocolate chips. Vi får väl se. Som tur är behöver jag i alla fall inte limma fast dessa små chokladbitar någonstans, eller måla dem.

Jag tror jag måste gå och lägga mig.

Inga kommentarer: