onsdag 15 oktober 2008

Leva livet

Tänk, idag när jag vandrade runt på Target och tittade lite här och tittade lite där så kom jag på en dundrans massa blogginlägg och saker jag ville skriva om. Så sitter jag här, 8 timmar senare, och kan såklart inte komma ihåg en endaste tanke jag hade där, vandrande runt på Target.

Istället kommer jag bara ihåg en massa vardag som visserligen är viktigt för mig, men knappast för nån annan, som kom emellan och bröt av tankarna. Som att jag hittade en slowcooker på rea som jag velat köpa hur länge som helst. Som att prinsen behövde myggsprej med sig till skolan. Som att jag skulle komma ihåg att köpa "brown bags" till skolutflykten imorgon. Som att fylla i skolloggar. Som att lillgrisen behöver nya, större, blöjor. Som att tvätten måste tas ut ur tvättmaskinen. Som planerandet av middagar (slow cooked chili, anyone :-)?). Som disk,blöjbyten, bad, kvällssagor och amning. Som att herr Dahlstrand behövde grundfärg att måla på små rostfläckar på bilen. Som att Mathilda inte tycker om vit glass utan vill ha rosa nästa gång vi går till glassaffären och inte minst som en president-debatt.

Så nu går jag och tömmer diskmaskinen och kryper i säng (och ser färdigt debatten), så kommer jag säkert ihåg vad det var jag e g e n t l i g e n skulle skriva om. Livet, det där andra, spännande, ni vet. Det som jag e g e n t l i g e n lever...

1 kommentar:

Marianne sa...

Hahaha, jag kommer på allt i duschen. Sedan kommer vardagen emellan för mig också.

Jag tycker också att rosa glass är godast : D