fredag 3 oktober 2008

Den där marknaden...

Nu måste snart herr Dahlstrand komma hem och hålla ekonomikurs med mig igen, för nu är jag förvirrad igen:
Först tjatar alla i en vecka om detta förfärliga, men nödvändiga, "räddningspaket" som vi bara m å s t e ha, för annars går hela marknaden typ åt fanders. Så idag så går börsen först upp 300 points, för att, när det där eländiga paketet äntligen då röstas igenom i kongressen, gå ner igen och nästan gå minus (just nu dryga 5 points upp)... Är inte alla glada nu?

Inte för att jag på nåt vis trodde att allt skulle vara löst och lyckligt på en gång, att ekonomin nu magiskt skulle återhämta sig och alla leva lyckliga i sina dagar. Men lite mer skulle man kanske kunnat tänka sig att marknaden skulle vara glada och tacksamma. Eller tydligen inte?

Nu tror jag att jag stänger av CNBC och sätter på lite heminredningstv istället. Finns ingenting så lugnande som funderingar över tygmönster till soffkuddar...

Inga kommentarer: