tisdag 30 september 2008

Playdate

Totalt opåverkade (tack och lov) av alla finanskriser och jobböveraskningar, har prinsessan haft "playdate" här hemma i förmiddags. Skolan var stängd för studiedag, så vad passade väl bättre än att röja loss.

Och röjts har det gjort med den äran. Det har lekts pirater,"hero-sisters" (fråga mig inte) och bibliotikarier (!? Men herregud barn små, hur tråkiga lekar får man komma på? "jaha vi har det boken här borta.... Den står under HgcL.... Tyst! Inte springa!"?? Haha, eller så är det bara jag som har dåliga erfarenheter av just bibliotikarier. Huvudsaken att de har roligt, och det hade de ju.), samt sprungits upp och ner och ut och in och runt runt runt; Tjejerna först och prinsen fem, tio steg efter. Alla mer eller mindre högljutt skrikande.

Efter fyra(!) portioner vardera av mac ´n cheese till lunch har kompisen nu blivit upphämtad och friden återställt sig. Det ser visserligen ut som ett bombnedslag där uppe i lekrummet, men det är i sin ordning. Det ska ju synas att man haft kul. Nu vilar vi upp oss en timme, och sedan åker vi på besök hos väninnan B och kompisarna L och G - Alltid trevligt att få röja loss hemma hos nån annan :-)!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!
Jag brukar läsa din blogg, och har gjort det till och från sedan du väntade Mathilda! :-) Trevligt att läsa om ert liv borta i väster. Nu tänkte jag faktiskt fråga lite om recept, t.ex. på mac'n cheese som ni tydligen åt igår. Förut hade du ju en hel del recept på hemsidan, vore jättekul med mer sånt (speciellt amerikanska)! Har du några planer på att lägga ut de gamla recepten?

Tack för trevlig läsning!
/ Åsa

Jenny sa...

Hej Åsa: Tack och vad roligt att du lyckats följa med mig runt alla olika bloggar och dagböcker!
Det kommer recept, de gamla också, jag håller på att samlar ihop dem, så håll utkik :-)! Under tiden ska jag se om jag kan hitta ett recept på mac ´n cheese till dig - den vi åt igår var nämligen 100% ur en kartong ;-)! //kram