torsdag 4 september 2008

Kom och köp...

... konserverad gröt.

Färdigkokt gröt


Inte riktigt, men nästan. Och det värsta av allt är att jag köpte det (Skäms och rodnar, om jag kunde. Tyvärr syns aldrig rodnanden på mig, jag blir bara svettig. Eller så rodnar jag inte, utan har fått svallningar... Eller heter det vallningar? Ok, nog.).

Men ärligt, finns det inte gränser för hur lat en människa får bli? Om man inte ens orkar koka havregrynsgröt, då är det illa. Jag lovar härmed mig själv att aldrig köpa detta igen. Vill jag ha gröt, tänker jag laga gröt. Hemma. Och ja visst, denna gröten är kokt med mjölk (Och inte vilken mjölk som helst, utan RIKTIG mjölk, till skillnad mot... eh, tja, oriktig kanske??) och lite socker i och var jättegod - även kall. Med jordgubbssylt. Men återigen, jag kan koka gröt och ställa den i kylskåpet. Samma klister blir det. Vad är fel i det här landet när man på fullaste allvar faktiskt kan köpa Kall.Kokt.Gröt.

Och vad är det för fel på mig som ens kom på tanken att köpa det. Amningspsykos, jag skyller på det. Stenhårt.

Inga kommentarer: