måndag 8 september 2008

Ingen slipper här fram, här fram

Jag tänkte att jag skulle "jobba" som frivillig i prinsessans skola emellanåt, framför allt hjälpa till i klassen med olika saker, vilket fröken hade uttryckt önskan om att få hjälp med. "Skriv bara upp er på CMS (skoldistriktets) hemsida först, annars får ni inte voluntera (heter det så på svenska, vad konstigt det ser ut :-/)" sa hon.

Piece of cake, trodde jag. Idag hade jag så äntligen grävt mig igenom högarna med skolpapper och kommit ner till voluntärinformationen och tänkte lite snabbt och lätt skriva upp mig, för att få det gjort (ååååh, jag blir så stolt över mig själv när jag får nåt gjort lite snabbt. How nice.). Men det var visst inte bara att skriva upp sig så där, utan nej, här ska de göra bakgrundschecker och polisregisterkoll och allt vad det nu går. De skulle ha adresser från sju år tillbaka, de ville ha personnummer och skostorlek (nästan) och när jag äntligen fyllt i allting och skickar iväg det, ja vad händer då? Jo, då poppar det upp en TILL liten käck sida som meddelar att eftersom vi bott utanför North Carolina de senaste sju åren, så måste jag skriva ut, fylla i och faxa in ett "national background check"-formulär!

Och ok; Jag vet, jag vet, att världen är full av galna mördare och våldtäktsmän som alla vill åt små söta femåringar, så visst är det bra att man kollar upp folk. Men ändå, jag ansöker ju inte om att få ordna mysrum i skolan där bara jag och barnen ska få "mysa" ensamma - Jag vill bara sitta i klassrummet, med fröken närvarande, och träna läsning med barnen... Mor ror, far är en s-e-x-f-ö-r-b-r-y-t-a-r-e...

Inga kommentarer: