torsdag 3 juli 2008

Lagen om all färgs djävlighet

Ok, maskeringstejpen var tejpad, väggen fortfarande lite sned men vi hade inte slagit ihjäl varandra, färgen "uppkorkad", väggen målad, ränderna randiga, heltäckningsmattan fortfarande fri från färgfläckar (Bara det är ett stort under med fru Dahlstrand i huset, som inte bara är slarvig utan också klantig. Ingen bra kombination.). Och så torkar väggen så fint... Och är inte alls nån stark fin "flickrumsrosa" som gubben i affären och jag kom överens om. Vägghelvetet är inte alls nånting annat än laxrosa. En mycket arg, stark, laxrosa.

%/@##!&% och anamma, är inte allt jag har att säga om det men allt jag kommer att säga just nu. Jag tycker inte om laxrosa, men jag misstänker att herr Dahlstrand kommer att ta ut snabbskilsmässa om jag ens knystar nånting om "fel färg" och "måla om". Så det gör jag inte, jag älskar min man för mycket för det. Men jag får nog snabbmåla (och tejpa!) om i smyg på måndag. Det här går inte.

Inga kommentarer: