fredag 9 maj 2008

Gräsoro

I dag är det en bättre dag, det var väl det jag trodde. Inte så att jag vaknade smärt, vacker och lätt som en gasell, men jag sov i alla fall bättre och det gör mycket, även för en vattenbuffel.

Morgonen ägnades annars åt att muttra över att det inte regnade värst mycket i natt, trots att "heavy storms" hade utlovats. Jag har ju förvandlats till en trädgårdsnörd utan like sedan jag fick gräsmatta - Jag är så bekymrad över denna stackars gräsmattas varande (eller snarare icke varande) att jag emellanåt nästan skulle kunna sätta mig och kamma den med silkeskam - om jag bara visste med säkerhet att jag kunde ta mig upp igen, om jag nu satte mig ner ;-). I alla fall så vill ju gräsmattan ha vatten och eftersom vi inte får vattna annat än på söndagar, så läser jag numera väderrapporterna som en evangelical born-again kristen läser bibeln. Regn är bra och framför allt, om det INTE regnar så kanske de tar bort vår veckoliga bevattningsranson och vad ska jag göra då?

Fast regn är annars mitt näst största problem just nu; Det största är att gräsmattan har fått små döda fläckar överallt och nu tror vår "gräs-kille" (som kommer och duttar och donar, ger näring och allt vad man nu gör, varannan månad) att vi kan ha fått "grubs". Grubs är tydligen små illasinnade maskar som äter gräsrötter, så nu måste jag ut och gräva lite i gräsmattan och se om jag ser några maskar - inte för att jag vet just hur grubs ska se ut, men jag antar att om jag ser nån mask som räcker ut tungan åt mig och ser illvillig ut så vet jag att jag hittat rätt.

När jag har slutat leta maskar ska jag och herr Dahlstrand gå på bio. Sista chancen på ett tag... 11 days and counting.

Inga kommentarer: