torsdag 3 januari 2008

Gone North

Efter sju sorger och tre besvär (Värrre flytt har nog sällan skådats, men vi har ju bara sett halva än så länge, så det får bli en egen historia en annan dag.) har vi så anlänt till det kyliga "norr". Det var lite som att komma till Sverige, minusgrader och snålblåst, men man vänjer sig ju ganska fort även om barnen nog tycker att det är förfärligt kallt. Som tur är så kommer det ju inte att vara så länge, redan till helgen ska det bli upp emot 15 grader igen, så vi ska väl inte klaga allt för mycket. Dessutom ÄR det ju mysigt med lite vinter, även om vi inte är så vana vid det direkt.

På tal om vinter, så ska vi verkligen försöka hinna med en helgresa till bergen, ca 2 timmar bort, och snö och skidåkning. Eller ja, herr D vill nog gärna åka skidor, själv är jag väl mer osäker på kombinationen mig själv, skidor och gravitation...smage. Nog för att man ska nerför backen, men helst kanske inte med magen först ;-)... Å andra sidan, så långsamt som jag plogar mig frammåt, så är väl risken för att jag ska slå ihjäl vare sig mig själv eller Gollum minimal. Prinsessan vill i alla fall gå i skidskola har hon deklarerat, så det mest logiska blir väl att mamma och prinsen åker pulka eller nåt. Och det går väldigt bra det också, jag är bara så glad om barnen får uppleva snö och inte bara se det på tv.

Annars så längtar vi väl mest till att få flytta in i nya huset. Den stora beslutsdiskussionen om ny kyl-frys-tvättmaskin-torktumlare har redan startat i alla fall, efter ett par vändor på de lokala byggvaruhusen. Jag propagerar stenhårt för en sån här, medan maken väl inte är helt övertygad om nödvändigheten av ett kylskåp med dubbeldörrar. Ha, vad vet väl han om det, är allt jag har att säga om saken! Vi får väl se hur det slutar.

Inga kommentarer: