torsdag 16 augusti 2007

En gummiflotte någon?

Det regnar fortfarande och nu måste jag alldeles snart ge mig ut och hämta barnen på dagis. Eller ut och ut, jag ska gå ner till garaget och sätta mig i bilen, öppna garageporten och sedan köra till downtown där jag ska köra in i garaget, öppna bildörren och gå in i byggnaden. Summasumarum ska jag alltså inte tillbringa en sekund utomhus i regnet. Jag är bortskämd.

Men faktiskt är det inte regnet i sig som gör mig olustig, det är det faktum att det har regnat typ en decimer bara idag och alla vägar är smått översvämmade och de stora bayouerna sjuder av forsande vatten. Och alla utom jag kör som idioter. Jag, å andra sidan, kör då fullkomligt lugnt, sansat och förberedd på det värsta. Jag är ju min fars dotter, remember, som från första övningskörningen fått inpräntat att "alla andra är idioter i trafiken". På tv visar de fullt av översvämningsbilder från tunnlar och vägar och jag VET att det är skrämseljournalistik på högsta nivå, att avbryta alla ordinarie tv program hela långa dagen och rapportera om högt vatten timme ut och timme in, och ÄNDÅ köper jag hela konceptet och är livrädd för att hamna med bilen i en stor pöl som visar sig vara typ två meter djup.

Fnys år mig själv. It´s a djungle out there, but someone´s gotta do it. Jag återkommer med vidare rapporter om mitt farliga liv...

Inga kommentarer: