tisdag 17 maj 2011

Varning för Gummibjörn

Om, jag säger OM, ni skulle få för er att titta på deb Eric Saade direkt på Youtube (och ja, jag ska sluta tjata om honom snart, jag lovar. Tjaata.), och ni har en liten klåfingrig pilla-på-allt-pojk bredvid er, så kommer här en varning om att bredvid själva den videon ni vill se, så ploppar det upp en "rekommendation" om att också ta sig en titt på "Jag är en Gummibjörn" - illustrerad av en stor animerad godisbjörn i extremt fula Y-front kalsonger med häng...

Mmm. Om ni ser den där godisbjörnen, klicka då för allt i världen inte på den. Och klicka framförallt inte på den, om den lilla klåfingriga, smarta, pojken står bredvid er. Det är ingen bra idé.

Gummibjörns-sången kan nämligen bara och endast älskas av en 2-åring (och möjligtvis en fem-åring som tycker att det är hysteriskt att se sagda björn "skaka rumpa" i de fula kalsongerna) - men som han älskar den.

Han älskar den så mycket att han omdelbart lärde sig att klicka igång videon igen, när den tar slut. Och så står han där på en stol och sjunger "gummi gummi gummi gummi bööörn" och vickar på rumpan

Det är gulligt, men tro mig, Eric Saade är braa mycket bättre på repeat än Gummibjörns-sången.

Bäst är att dra ur slaadden.

2 kommentarer:

Svensk- Texan återvänder till Göteborg sa...

Här har vi inte upptäckt årets melodifestival än men nu vet jag vad som kommer. Manboy var förra årets "plåga" under alla bilfärder.
Dessutom får du en verkligen att bli nyfiken på gummibjörnen. Får väl kolla in den INNAN barnen kommer hem.

Kram Katarina

Jenny sa...

Katarina: Manboy är riktig tuggummi-pop, den fastnar oerhört :-)! Och ja, akta er för gummibjörnen, ha ha. Kram!