söndag 26 september 2010

Självinsikt?

Jag tror bara att jag kan blogga när det är icke-sommar. Det är som att när det blir för varmt och somrigt så får jag idétorka och måste sitta under en korkek, eller i alla fall ett av våra små lönnträd, och äta isglass och bara tänka fram bloggar i huvudet som sedan ingen får läsa.

Idag har vi under 30 grader varmt för första gången sedan, ja, inte vet jag, Jesu födelse eller nåt. Det känns i alla fall så. Och för att fortsätta på det bibliska temat så regnar det idag också för första gången sedan mitten av augusti, men då regnar det å andra sidan á la vi-måste-bygga-ark.

Så det här bådar ju gott för framtida bloggande, vädret alltså, inte det bibliska. Jag tar nya förenade krafter med mig själv och tar och börjar med att uppdatera matbloggen så länge, sorgligt eftersatt som den är. Men jag har ägnat mig mycket åt recept här på sistone, när jag inte bloggat, så där borde ju finnas lite mat, haha, nyttigt snart.

Inga kommentarer: