tisdag 23 mars 2010

I väntans tider ...

Jag vankade runt som en annan Professor Balthazar här hemma under morgonen. Ivrigt spanande nedåt vägen, men där syntes ingen Fedexbil, bara en sopbil och den var jag just inte så intresserad av leverans ifrån.

Före klockan 15 stod det på sidan där jag kunde följa leveransen.
Klockan 11 var jag tyvärr tvungen att bege mig iväg på lite volunteering på Loppans skola. Halv 12 ringde det naturligtvis på dörren tydligen.

Eftersom ingen var hemma och kunde kvittera, fanns det inte heller nån leveran s när jag kom hem, bara en ful door tag som meddelade att de skulle försöka leverera igen... i morgon före 15. I morgon!!!!!???? Är de inte kloka, jag kan väl inte vänta ända tills i morgon heller, när jag har fått vänta ända sedan i fredags!? Förstår de inte att de har att göra med en kvinna som lider av akut instant gratification-syndrom; I want it when I want it and I want it NOW. Så det så.

Lite detektivarbete senare vet jag att jag "bara" måste hålla mig tills efter klockan 17 idag. Då får jag hämta paketet på distributionscentralen istället och det är i alla fall bättre än att vänta tills i morgon - Skit samma att man alltid måste åka till ruffiga, skuffiga lagerhangarsområden med vistas-inte-här-efter-mörkrets-inbrott-utom-om-du-vill-köpa-knark-eller-bli-rånad varning, det är fortfarande ljust 17.01 så det så!

Vad är väl en väntan på en bäbisförlossning när man ska bli mamma till en sån här...

Inga kommentarer: