tisdag 16 februari 2010

Mja

Curling är inte min nya favorit OS-sport att titta på. Tyvärr.

Nu har jag i alla fall gett det en chans, men jag vet inte om jag kommer att sitta bänkad framför tv:n direkt i fortsättningen Jag spar nog bänkningen till hockey och skidor ändå. Framförallt hockeyn.

Fast det var roligt med de små "soparna" de använder. Även om ingen jag såg hade några Curling-kängor på sig!? De hade typ gymnastikskor, fast med väldans bra sula antar jag, eftersom de inte halkade omkring det minsta. Men varför heter det då Curling-kängor om man inte curlar i dem? Eller så var det bara dumma Stockholmare som gick på myten att de hade det minsta att med Curling och sport att göra, vem vet? Jag äger inga, men de ser hemskt sköna och varma ut.

Och så var det var roligt att komma lite närmare spelarna, som åskådare, i en sport. Man kunde höra hur laget pratade med varandra, och gav direktiv och instruktioner. I skidor pratar man ju inte så mycket. Och i hockey hör man inte vad de säger.

Och inte sopar man heller i någon annan sport.

Inga kommentarer: